Monday, February 15, 2016

Mengenal alam melalui dunia fotografi (Know the world of nature through photography)

Sebuah pepatah mengatakan tak kenal maka tak sayang, apakah benar jika tidak mengenal sesuatu maka rasa sayang akan berkurang bahkan tidak ada sama sekali?. Namun dalam dunia fotografi saya mengenal indahnya beberapa foto yang saya dapatkan. Tatkala melihatnya satu persatu, kemudian saya mulai mengenal alam dan mulai menyayanginya. Sama halnya dengan seorang anak kecil yang saya jumpai di sebuah pantai, dia tampaknya akan mulai menyayangi fotografi dan para fotografer yang berkunjung ke tempatnya karena tidak merusak dan melakukan hal yang merugikan. Mungkin seperti inilah sebuah kasih sayang ataupun sebuah konflik terjadi. Tak saling mengenal maka tidak saling menyayangi.

A proverb says There will be no love on something when you don't know it well, is it true that not knowing on something then compassion will be reduced even none at all ?. But in the world of photography I know the beauty of photos that I get. When seeing it one by one, and then I began to recognize the nature and began to love it. Just as a little kid I met at a beach, she apparently will begin to love photography and photographers who visit her place because it did not spoil and hurting. Maybe such this is an affection or a conflict occurs. Do not know each other then there will be no love in each other.

seorang anak dan tripod

seorang anak dan tripod

seorang anak dan tripod

Menyayangi bisa dilihat dari cara orang merawat, menjaga dan memelihara sesuatu dengan baik dan merasa takut kehilangan. Saya melihat sebuah foto anak kecil yang mana pada waktu itu menemani saya dan menjaga tripod saya dengan baik seolah-olah tripod itu miliknya. Saya mengerti apa yang saya cari sekarang. Keindahan alam yang ada di beberapa foto membuat saya mencintai alam ini tetap lestari seolah-olah alam dan dunia ini milik saya sendiri. Lets go green.

Fond can be seen from the way of people in caring for, maintaining and preserving on something which observed well and feel afraid to lose. I saw a photo of a child which at that time with me and keep my tripod well  as if it was her tripod. I understand what I'm looking now. The natural beauty that exist in some of my photos made me love on nature to remain sustainable such this world of my own. Lets go green.


Article And Photos by Ketut Rudi

No comments:

Post a Comment