Saturday, February 24, 2018

Membuang Garam Ke Laut (Disposing Salt Into The Sea)

Sebuah peribahasa Indonesia menyebutkan sebagai berikut : " Bagaikan membuang garam ke laut", yang artinya melakukan suatu pekerjaan yang tidak ada gunanya .

An Indonesian proverb states as follows: "Like disposing salt into the sea", which means that doing a job which is having no meaning at all.

percuma1

Setiap orang pernah melakukan hal atau pekerjaan yang tidak ada gunanya melainkan hanya mengisi waktu luang yang dimilikinya. Dalai lama menyebutkan dalam quotanya sebagai berikut : "Tidur adalah meditasi yang paling baik". Ada beberapa orang yang suka memilih untuk tidur tatkala ada waktu luang tersedia, namun ada beberapa orang yang tidak bisa berdiam diri dalam hidupnya atau dikenal dengan nama workaholic. Sehingga ada saja yang dikerjakan oleh orang - orang seperti ini. Jadi sebetulnya tidak ada pekerjaan yang tidak berarti dalam hidup ini, sebab dibalik sebuah "akibat" pasti ada sebabnya.

Everyone have ever experienced on doing useless activity, only for fulfilling free time they had. The Dalai Lama said in his quote as follows: "Sleep is the best meditation". There are some people who prefer to choose to sleep when there is free time available, but there are some people who can not only sit relax in their life, or known as a workaholic. So there must be something will be created by people like this. So actually there is no activity that is not meaningful in this life, because behind a "result" there must be a reason.

Ketut Rudi
Photo by Molina Olivia
Model : Yona Nggolut
Location : Lasiana Beach



Song : GOOD TIMES BAD TIMES - Edie Brickell (cover by LinkArt entertainment) 

No comments:

Post a Comment