Tuesday, October 30, 2018

Pentingnya berdoa Dalam Segala Aktifitas Anda (The importance of praying In All Of Your Activity)

Sebelum bepergian apalagi menempuh jarak yang jauh sudah menjadi kebiasaan dalam hal ini adalah memanjatkan doa, doa agar selamat sampai ditujuan. Baik menggunakan kendaraan darat, laut dan/atau transportasi udara, bahkan pada salah satu airlines di Indonesia mengajak para penumpang berdoa sebelum tinggal landas.

Before traveling especially travelling a long distances then it has become a habit in this case is praying, praying for happy arriving at destination. It happened when using all type of vehicles on land, sea and / or air transportation, even in one of airlines company in Indonesia invites passengers to pray before takeoff.

perilaku penumpang bajaj

Apakah sebenarnya manfaat yang diperoleh manusia dengan memanjatkan doa sebelum memulai setiap aktifitasnya bukan hanya dalam menempuh sebuah perjalanan?, mengharapkan keselamatan sudah pasti, atau mampu menyelesaikan segala aktifitas yang dilakukannya. Memanjatnya doa dalam kehidupan sebenarnya menunjukan bahwa Manusia sangat memerlukan tempat untuk bersandar yang memiliki kemampuan yang luar biasa yang dapat memberikan kekuatan kepada dirinya pada saat dia lemah, ketika segala kekuatan dirinya tidak mampu lagi menopang dan menunjang dirinya atau merasa terancam oleh keadaan yang mengerikan.

What exactly are benefits for people praying before they start any activity even more not only in taking a trip ?, certainly is hoping for happy situation, or able to complete all activities without any problems happened. Praying in life shows that man is in need of a place to lean that having extraordinary abilities on giving strength to them when they are weak, when all of their power could no longer sustain and support themselves or feel threatened by a terrible state.

perilaku penumpang pesawat udara

Pada saat itulah tiada jalan lain yang dapat manusia tempuh hanya untuk dapat menentramkan diri , menenangkan hati, dan menjernihkan pikirannya selain memejamkan mata dan berserah kepada Yang Maha Kuasa untuk tetap menjaga diri seorang manusia yang sangat lemah. Jalan untuk mendekatkan diri kepada Tuhan adalah melalui doa. Jadi, doa berfungsi sebagai sarana dan diibaratkan sebuah signal yang mampu menghubungkan manusia dengan Tuhan untuk menenangkan diri dari rasa tercekam oleh kemelut, kesusahan, dan penderitaan yang tidak mampu dipecahkannya . Memang ilmu pengetahuan adalah segala-galanya, namun kadang kala saya sendiri merasakan mujisat dari Tuhan. Oleh sebab itu selalulah berdoa meski tidak ada masalah dalam hidupmu!.

From this moment there is no other way that a human can do just to reassure, reassuring and calming their mind is just closing their eyes and surrender to the Almighty to keep human as a very weak creatures. A way to get closer to God is through praying. So, praying is a media which likened to a signal that able to connect between people and God to calm everyone who are praying from feeling gripped by chaos, distress and suffering which is not able to solve by human power. Indeed, knowledge is everything, but sometimes I feel miracle of God. Therefore Always prey even though there is no problem in your life !.



Ketut Rudi
Photos by Elghyzel Glenn Ndjukambani
Models : Unknown



Song : Heaven - Bryan Adams (Boyce Avenue feat. Megan Nicole acoustic cover) on Spotify & Apple 

No comments:

Post a Comment