Thursday, December 20, 2018

Bersyukur Di Hari Ulang Tahun ( Thankful on every birthdays )


Mungkin hampir seluruh manusia di muka bumi ini merayakan hari ulang tahun mereka sebagai tanda bertambahnya umur dan semakin dewasa hidup didunia, dan kebanyakan dari mereka merayakannya dengan cara yang sama yakni berpesta mulai dari yang paling sederhana sampai kepada kegiatan yang menghabiskan uang untuk pesta yang meriah contohnya saja berpesata dengan merubah suasana rumah/tempat menjadi seperti diskotik di kota besar. Namun pada intinya adalah semua bersyukur masih diberikan kebahagiaan sampai detik ini. 

Maybe almost all humans on this earth celebrate their birthdays as a sign of increasing age and growing up living in the world, and most of them celebrate in the same way that is partying from the simplest to activities that spend lot of money on festive parties for example just have a chance to change the atmosphere of the house or place to be like a discotheque in a big city. But in essence, everyone is grateful that happiness is still given until this moment.

Taken from  Kaitlyn Elizabeth Nelson's Facebook account ...happy birthday dear.....


"Menjelang ulang tahun saya yang ke 30, ada banyak percakapan berputar-putar, sebagian besar dengan tema ketakutan. Ketakutan akan penyakit fisik, badan yang sakit, kerutan, takut akan lilin dalam jumlah yang lebih besar pada kue saya, takut akan kehilangan remaja yang tak terelakkan, kekecewaan dari tanggal kedaluwarsa yang mendekat. Ketakutan bertambah tua".(Kaitlyn)

"Leading up to my 30th birthday, there were many conversations swirling around, mostly with the theme of fear. Fear of physical ailments, aching bodies, wrinkles, fear of an larger number of candles on my cake, fear of that inevitable loss of youth, a disillusion of an approaching expiration date. The fear of growing older".(Kaitlyn)



Ketut Rudi
Best Present for  Kaitlyn Elizabeth Nelson 2018


Song : "Happy Birthday" (acoustic) - David Lee 

No comments:

Post a Comment