Sunday, February 25, 2018

Selembut Kasih Bunda (Soft as Mother's Love)

Setiap tahun ada kelahiran dan setiap tahun pula ada kematian di dunia ini. Kelahiran seorang bayi sudah pasti membawa suasana senang bagi sebuah keluarga. Kelahiran timbul dari adanya cinta kasih dua insan yang telah sepakat untuk hidup berdampingan selamanya. Akan tetapi sering pula hawa nafsu mengalahkan segalanya sehingga ada kelahiran seorang bayi malahan menjadi malapetaka bagi seseorang. Saya melihat sebuah cinta kasih tatkala melihat seorang ibu dengan setia merawat sang bayi sehingga bayi itu merasakan cinta kasih bunda di bumi ini.

Every year births and also deaths happen. The birth of a baby is sure to bring a pleasure atmosphere to a family. Birth arising from love of two people who have agreed to live together forever. However, often sensual beat the right path so birth of a baby even be a disastrous thing for someone. I was seeing love when saw a mother with love cared for her baby so baby was feeling the love on this earth.

litle child3

 litle child4

 litle child5

 litle child8

 litle child10

"Bagaimana cara membalas jasa dari orang tua kita terutama untuk ibunda tercinta?". Pertanyaan ini memang sangat susah untuk dijawab, akan tetapi ada satu jawaban yang mungkin tepat untuk disampaikan adalah "Menjadi orang tua" dan mampu memberikan cinta kasih kepada anak - anak kita selembut kasih bunda kita. Susah menjadi orang tua. Orang tua yang melahirkan putra - putri yang penuh kasih sayang untuk dunia. Lalu kenapa di dunia ini ada saja anak - anak tanpa kasih sayang orang tuanya?. Aku bingung untuk menjawabnya.

"How can we repay of our parents efforts, especially to our beloved mother?". This question is very difficult to answer, but one answer may right to say is "being a Parent" and able to give love to our children as soft as love of our mother. It's hard to be a parent. Parents who made a loving and caring son daughter to the world. Then why in this world, there are children of the world who live without their parents love ?. I was puzzled to answer.



Ketut Rudi Utama
Photo by : Molina Olivia
Model : Made Bagas Utama


Song : SEAL - Stand By Me 

No comments:

Post a Comment