Saturday, October 20, 2018

Diatas Langit Masih Ada Langit (There Still Another Sky Above The Sky)

Saat menengadahkan kepala ke angkasa, tampak langit yang luas tanpa batas. Gedung pencakar langit yang maha tinggi atau astronot sekalipun tidak dapat menempuh batas akhirnya. Untuk apa mengukur langit, akan tetapi sebuah peribahasa hadir dari sebuah lamunan memandangi angkasa yang luas untuk memandu kehidupan manusia dan mungkin sangat berguna di jaman modern ini tatkala banyak manusia yang lupa akan keberadaan langit yang tanpa batas.

As I tilted my head into the sky, seemed wide without limit. Tall skyscrapers or even astronauts can not reach it's final limit. what is measuring the sky for, but a proverb was born by a daydream staring at a vast space to guide human life and may be very useful in this modern age when many humans forget on the unlimited existence of the sky.

Antena Dan Rumah Bertingkat

"Di atas langit masih ada langit" merupakan peribahasa yang memiliki arti bahwa ketika kita merasa hebat atau pandai, jangan lupa bahwa masih ada orang lain yang lebih hebat atau lebih pandai dari kita. Peribahasa ini mengajarkan pada kita untuk dapat berendah hati dan tidak sombong. Negara-negara maju harus mengerti makna peribahasa ini agar mereka mengerti mungkin saja ada Alien dari planet lain yang lebih hebat dari mereka.

"There still another sky above the sky" is a proverb means that when we feel great or clever, do not forget that there are still others who are more powerful or smarter than us. This proverb teaches us to be humble and not arrogant. Developed countries should understand on the meaning of this proverb so they will understand that there may be aliens from other planets that are more powerful than them.


Article and photo by Ketut Rudi


Song : Stuck on You - Lionel Richie

No comments:

Post a Comment