Wednesday, October 3, 2018

Nikmatnya Mancing Di Laut Pulau Dewata Bali (The joy Fishing At Sea of island of God, Bali)

"Mandi dan keramas dengan menggunakan air ilmu pengetahuan, kita akan terbebas dari lautan kebodohan dan dosa" (Shower and wash using water of science, then we will be free from the sea of ignorance and sin).
Pulau Bali, dan lautnya yang eksotis ternyata memiliki kekayaan ikan yang tiada taranya. Namun tidak semua laut di Bali merupakan spot atau tempat untuk memancing.

Bali Island, and exotic of its marine view turned out having fish wealth appeared beyond compare. But not all the ocean of Bali is a spot or a place for fishing.

mancing 1

Persiapan sebelum memancing yaitu Persiapan yang cukup banyak dimulai dengan mengatur dan memilih alat alat pancing ( tackle ) yang akan dibawa menuju ke spot pemancingan, dan perlu diketahui bahwa beda teknik beda pula peralatan yang diperlukan.

Preparation before fishing, it began with many preparation done starting from choosing the tool set of fishing gear (tackle) which will take leading to the fishing spot, and please note that different techniques also differ on necessary equipment.

mancing 2

Ternyata memancing ikan juga memerlukan skill dan pengetahuan khusus agar dapat merasakan sensasi tarikan ikan yang besar. Oleh sebab itu siapa yang lebih pintar maka dia yang akan menjadi juaranya.

It turns out that fishing also requires special skills and knowledge to feel sensation of pulling a big fish. Therefore, anyone who is smarter than he would be a champion.

Article by Ketut Rudi
Photos taken from Awan Rustiawan's Facebook account Model : Awan Rustiawan
Location : Somewhere - Bali Fishing Spot



Song :Kimie - Make Me Say (Hisessions.com Acoustic Live!) 

No comments:

Post a Comment