Wednesday, October 3, 2018

Nyanyian Alam (Sound of Nature)

Aku terbangun pada saat itu telinga saya diganggu oleh suara angin bertiup dan berdebu. Aku menggosok mata ini dan masih terlihat samar-samar terlihat warna biru nan jauh disana seakan memanggil saya untuk datang lebih dekat.
I woke up at that time my ears harassed by the sound of the wind blowing and dusty. I rub my eyes and vaguely look from a distant a color of blue looks as if calling me to come closer.

IMG_3653

Aku berlari menuju kearah itu dan saya sangat terkejut melihat pemandangan yang indah ini. Aku tidak bisa menutup mata dan membiarkannya terbelalak. Dan aku tertegun. Aku ingin terbang di atasnya. Ya seperti burung camar.
I ran over and I was very surprised to see this beautiful scenery. I could not close my eyes. And I stunned. I want to fly on it. Yeah like the seagull.

IMG_3656

Aku terus berjalan menuruni lembah ini dan saya melihat pantai yang indah. Biru adalah warna yang tidak akan pernah pudar.
I keep running down this valley and I see a beautiful beach. Blue as the color will never fade.

IMG_3670

Hamparan pemandangan yang saya lihat dihiasi dengan warna memesona. Benar-benar karya alam yang cukup mengagumkan.
Expanse of scenery where I saw adorned with dazzling colors. Truly works of nature are pretty awesome.

IMG_3669

Hamparan pemandangan yang saya lihat dihiasi dengan warna memesona. Benar-benar karya alam yang cukup mengagumkan. Bumi seperti alur diukir dalam bentuk yang sangat menarik
Expanse of scenery that I see adorned with dazzling colors. Truly works of nature are pretty awesome. Earth like grooves carved in the shape of a very intriguing

IMG_3676

Aku berlari ke lembah dengan pasir putih lembut dan saya sangat terkejut melihat kawanan sapi melihat saya seolah-olah gaun saya seperti alien aneh.
I ran down to the valley with soft white sand and I was very surprised to see a herd of cows saw me as though my dress is a weird aliens.

IMG_3672

Sapi menatap seolah berbisik di telinga saya untuk membiarkan mereka hidup harmonis. Ok saya akan menjaga dunia ini secara alami dan menunjukkan kepada dunia yang benar-benar indah dan tidak pernah berubah akan harmoni ini. Anda baik sapi sangat baik.
Cows stared as if whispered in my ear to let them live harmony. Ok I'll keep this world naturally and show to the world that it is truly beautiful and I will never change this harmony. You both a very good cows.

Poet and Picture By Ketut Rudi Utama
 Location Watuparunu Beach East Sumba




Song : Kla Project - Yogyakarta (Covered by Remember Entertainment) 

No comments:

Post a Comment